A január 30-án megjelent 570.86.16 Beta verziót követően az NVIDIA kiadta a 570.124.04-es stabil illesztőprogramot. A vállalat javasolja az új verzió telepítését a legutóbbi biztonsági figyelmeztetések figyelembevételével, hogy minden felhasználó naprakész maradjon.
Tartalomjegyzék

Hibajavítások és új funkciók
A legújabb verzió számos hibát javít, köztük a többképernyős rendszerek problémáit, amelyek akkor jelentkeztek, amikor a felhasználó a felfüggesztésből próbálta feléleszteni a számítógépet. Javították a VRR működését HDMI-kijelzőkön, a Wayland környezetben fellépő akadozó működést és a teljesítményproblémákat, valamint a PRIME render offloadingot két NVIDIA GPU használata esetén. Ezen kívül bevezettek egy új kernelmodul paramétert, a ‘conceal_vrr_caps’-t, amely lehetővé teszi a kijelzők speciális funkcióinak, például az ULMB-nek, használatát.
Fejlesztések a vezérlőpultban és a többmonitoros rendszerek támogatása
A nvidia-settings vezérlőpultot frissítették, amely mostantól NVML-t használ az NV-CONTROL helyett a GPU órajelek és ventilátorok szabályozására, biztosítva ezzel a funkciók működését Wayland alatt. Ezen kívül a VRR mostantól többmonitoros rendszereken is támogatottá vált.
Javuló teljesítmény a videójátékokban
A frissítés több játék kapcsán is javítja a teljesítményt, például az Indiana Jones and the Great Circle, Assassin’s Creed Valhalla és Mirage esetében. A Vulkan API bővítése és a GPU overclocking funkció alapértelmezetté tétele is a teljesítményjavításokat szolgálja.
Új energia-megtakarítási funkciók és hibajavítások
Az új illesztőprogram tartalmaz egy új energia-megtakarítási funkció letiltását, amely fekete képernyőt okozhatott az Ada és újabb generációs GPU-kon DRM Dumb-Buffers API használata esetén. Továbbá kijavították az Xwayland alatti több szálú OpenGL alkalmazások hibáit, és új lehetőséget adtak a Dynamic Boost állapot lekérdezésére.
Rendszerkompatibilitási fejlesztések
Az illesztőprogram engedélyezi a 32 bites kompatibilitást az NVIDIA GBM backend számára, és támogatja a systemd suspend-then-hibernate módszert. Az nvidia-drm fbdev=1 opciója alapértelmezetté vált, amely lecseréli a rendszer framebuffer konzolját DRM alapú megjelenítésre.
Kísérleti funkciók/Egyéb fejlesztések
A megjelenítési teljesítmény javítása érdekében kísérleti funkcióként bevezették az alacsony késleltetésű kijelzőmegszakítások kezelését, amely csökkentheti az akadozó munkamenetet virtuális valóság használata közben. A változások közé tartozik továbbá egy 555.58-as verzióban bevezetett hiba megoldása és a Vulkan alkalmazások összeomlását okozó hibák javítása.
Kompatibilitás a legújabb kernellel
A driver a Linux 6.11-es kernelhez tartozó drm_fbdev_ttm API-t is támogatja, és a Linux 6.12 kernelhez tervezett változásokhoz is alkalmazkodott, biztosítva a driver kompatibilitását az új rendszerekkel és konfigurációkkal.
A teljes kiadási jegyzet és a letöltési lehetőségek elérhetők az NVIDIA hivatalos oldalán.