A Linux 6.14 kernel ciklus még izgalmasabbá válhat az új NTSYNC illesztőprogram érkezésével, amely várhatóan készen áll a beolvasztásra. A fejlesztés célja, hogy a Windows NT szinkronizációs primitíveket jobban illessze a Linux kernelhez, ezáltal jelentősen javítva a Wine, Proton (Steam Play) és más egyéb szoftverekkel futtatott Windows játékok teljesítményét.
Tartalomjegyzék

A kezdeti verziók már a 6.10-ben megjelentek
Bár az illesztőprogram fejlesztése már régóta folyik, a kezdeti verzió a Linux 6.10-ben jelent meg, ez még „hibásként” volt megjelölve, mivel a funkcionalitása nem volt teljes. Az elmúlt hetekben azonban a CodeWeavers mérnökei befejezték az illesztőprogram fejlesztését, és a legfrissebb javítások alapján az NTSYNC immár készen áll a fővonalbeli kernelbe való integrációra.

Márciusban érkezhet az első stabil NTSYNC illesztőprogram
A hét során Greg Kroah-Hartman beillesztette a hiányzó javításokat a „char-misc-next” Git ágba, ami azt jelenti, hogy az illesztőprogram a Linux 6.14 fejlesztési ciklusának beolvasztási ablakában helyet kap. Ha nem merül fel váratlan probléma, az illesztőprogram teljes kódja már a Linux 6.14 stabil verziójában elérhető lesz, amelyet várhatóan 2025 márciusában adnak ki.
Ez a fejlesztés valószínűleg nagy hatással lesz az olyan népszerű Linux-disztribúciókra, mint az Ubuntu 25.04 és a Fedora 42, valamint tovább javítja a Windows játékok teljesítményét Linux alatt a Steam Play segítségével.
A Phoronix nyomán