A Khronos Group bejelentette a Vulkan 1.4-es verzióját, amely a nyíltforráskódú, platformfüggetlen 3D grafikai és számítási API legújabb kiadása. A frissítés számos, korábban opcionálisnak számító funkciót emelt az alap specifikációba, biztosítva ezek elérhetőségét minden platformon, illetve ezzel egyszerűsítve a fejlesztési és telepítési folyamatokat.
Tartalomjegyzék
Valósidejű adat streaming, dinamikus renderelés és a 8k renderelés támogatáa
Az 1.4 újdonságai között szerepel a nagy mennyiségű adat valós idejű streamelésének támogatása, dinamikus renderelés, valamint a 8K felbontású renderelés garantált támogatása akár nyolc különálló render cél esetén is. Az új verzió számos karbantartási bővítményt, például a VK_KHR_maintenance6-ot, a magspecifikáció részévé tette, továbbá növelte a minimális hardveres követelményeket.
A Khronos Csoport vezetője hangsúlyozta, hogy az újítások célja az API rugalmasságának és teljesítményének fokozása. „A Vulkan 1.4 egy mérföldkő, amely megkönnyíti a fejlesztők számára a modern grafikus alkalmazások készítését és azok megbízható futtatását bármely eszközön” – nyilatkozta Ralph Potter, a Vulkan Munkacsoport új elnöke.
Az új verzió bevezetése iparági szinten történik
Az új verzió bevezetése iparági szintű támogatást élvez. Az AMD, Arm, Intel, NVIDIA és Samsung már dolgozik a Vulkan 1.4-nek megfelelő meghajtóprogramokon. A Mesa nyílt forráskódú Linux illesztők szintén megfelelnek az új szabványnak. Az SDK-t biztosító LunarG 2025 januárjában frissíti eszközeit, amelyek a legújabb shader nyelveket, köztük a GLSL-t és a HLSL-t, is támogatják.
További információk az érdeklődő fejlesztők számára
A fejlesztők bővebb információt találhatnak az 1.4 újdonságairól a Khronos hivatalos honlapján. További részletek és bemutatók érhetők el a 2024-es SIGGRAPH Asia rendezvényen, illetve a 2025 februárjában rendezendő Vulkanised konferencián, amely a Vulkan API fejlesztői közösségét hozza össze Cambridge-ben, az Egyesült Királyságban.