Linus Torvalds nemrégiben megosztotta véleményét a mesterséges intelligencia (MI) érdemeiről. A Linux kernel atyja és fő fejlesztője a 2024-es MI ipar lényegéről szokásos cinizmusával válaszolt, és megállapította, hogy a MI világában „90% marketing és 10% valóság” jellemzi a helyzetet. Torvalds az Open Source Summit rendezvényen adott interjút Bécsben.
Tartalomjegyzék
A tőle megszokott cinizmussal válaszolt
Az interjú kiemelt részében Torvalds megpróbálta meglátni a MI potenciálját, de az ipar folyamatos hype-ja máris érezteti hatását.
„Azt gondolom, hogy az MI nagyon érdekes, és szerintem meg fogja változtatni a világot. Ugyanakkor annyira utálom a hype-ciklust, hogy tényleg nem akarok vele foglalkozni” – Nyilatkozta Linus.
A Linux úttörője elárulta, hogy hogyan birkózik meg a MI körüli hype-pal: „Jelenleg úgy állok a MI-hoz, hogy alapvetően figyelmen kívül hagyom, mert azt gondolom, hogy a MI körüli teljes techipar nagyon rossz helyzetben van.” Úgy tűnik, hogy a Fin számára szinte elviselhetetlen a MI-val kapcsolatos túlzás, és a helyzet továbbra is „90% marketing és 10% valóság”. Ez egy elég drámai arány.
Torvalds úgy véli hogy a változás küszöbén állunk
Pozitívabb hangvételben Torvalds úgy véli, hogy közel állunk a változásokhoz. „Öt év múlva a dolgok meg fognak változni, és addig megvilágosodik, hogy hogyan alkalmazzák a MI-t valódi munkaterhelések során.” Fontos megjegyezni, hogy nem ez az első alkalom, amikor egy jelentős IT szakember kétségbe vonja a MI ipar érvényességét. Korábban a Baidu vezérigazgatója még pesszimistább véleményt fogalmazott meg, miszerint a MI buborék ki fog pukkadni, és csupán az ezzel foglalkozó cégek 1%-a lesz képes majd talpra állni a várható „robbanás” után.
A Linux atyja a kiemelt videórészlet végén megemlítette, hogy mit tart jelenleg az MI erősségeinek: „A Chat GPT nagyszerű bemutatókat készít (homlokát dörzsöli), és nyilvánvalóan sok területen alkalmazzák, különösen a grafikai tervezésben.” Ugyanakkor Torvalds nem tudta megállni, hogy ne fűzzön hozzá egy utolsó megjegyzést: „De tényleg utálom a hype-ciklust.”