A Godot, egy nyílt forráskódú játékmotor, amely 2D és 3D játékok készítésére szolgál, és átfogó eszközkészletet kínál a fejlesztők számára, kiadta legújabb, 4.3-as verzióját.
Tartalomjegyzék
Tengernyi módosítás
Több mint 500 hozzájáruló 3500 módosítást hajtott végre, így ez a hatalmas frissítés mindenki számára tartogat valamit.
A Godot 4.3 új audio-erőforrásokat vezet be, mint például az AudioStreamInteractive, az AudioStreamPlaylist és az AudioStreamSynchronized, amelyek lehetővé teszik a fejlesztők számára, hogy dinamikus zenei rendszereket hozzanak létre, amelyek a játékmenetre reagálnak, ezzel gazdagabb hangélményt biztosítva.
Emellett egy új fizikai interpolációs funkció javítja a vizuális simaságot azáltal, hogy közbenső képkockákat hoz létre a fizikai pozíciók között, csökkentve a remegést és javítva ezzel a játék esztétikáját magas frissítési rátájú kijelzőkön.
A Godot vizuális shader szerkesztője teljesen megújult, hogy felhasználóbarátabb és vizuálisan vonzóbb legyen. Az új funkciók, mint a reroute és frame node-ok, segítenek hatékonyabban rendezni a shadereket, míg a színkódolt node-ok növelik az olvashatóságot.
Továbbá, a Godot 4.3 bemutatja a TileMapLayer node-ot, amely egyszerűsíti a játéktervezési munkafolyamatokat, felváltva a rétegek régi módszerrel történő hozzáadását az inspectorban.
Az egyik fő újdonság ebben a kiadásban a Wayland kísérleti támogatása, ezzel tisztább API-kat és a legújabb funkciókhoz való hozzáférést biztosítva a fejlesztőknek.
A böngészőtechnológia vártnál lassabb fejlődésére válaszul a Godot újra bevezette az egyszálú webes exportokat, hogy jobb kompatibilitást és könnyebb játékfeltöltést biztosítson a webes platformokra, csökkentve a korábban a fejlesztők által tapasztalt bonyodalmakat.
Jelentős fejlesztések történtek a navigáció és a háló kezelésében, beleértve az új tulajdonságokat a navigációs hálók sütéséhez és a navigációs útvonalak egyszerűsítéséhez. Ezek a fejlesztések optimalizálják a memóriakezelést és a teljesítményt, különösen a nagy világokat tartalmazó játékokban.
A Godot 4.3 bevezeti a premultiplikált alfa keverést a 3D anyagokhoz, egy új kompozitor effektek API-t, valamint egy továbbfejlesztett renderelési architektúrát, amely támogatja a Direct3D 12-t Windows-on.
Ezek a frissítések nagyobb kontrollt biztosítanak a fejlesztők számára a játékok vizuális aspektusai felett, és támogatják az újabb grafikai API-kat a jobb teljesítmény érdekében.
A kiadás szélesíti a kiterjesztett valóság (XR) alkalmazások támogatását, beleértve a kéz-, test- és arckövetés szabványosítását, különösen a Meta Quest headsetek esetében. Az új funkciók, mint például a Meta XR Simulator integrációja, megkönnyítik az XR alkalmazások fejlesztési folyamatát az egyszerűbb tesztelés révén.
Egyéb újdonságok
A Godot továbbra is támogatja a közösséget azzal, hogy az online dokumentációhoz hozzáadott kommentelési funkció segítségével a felhasználók könnyebben léphetnek interakcióba és oszthatnak meg visszajelzéseket. A Giscus által támogatott funkció lehetővé teszi a fejlesztők számára, hogy közvetlenül a Godot dokumentáción belül vitassák meg és osszák meg az észrevételeiket.
A Godot 4.3 számos minőségi javítást vezet be, például a FileSystem dokkolójának áthelyezését a képernyő aljára, a projektmenedzsment felhasználói felületének fejlesztését, valamint a renderelési rendszer frissítéseit, például a premultiplikált alfa keverést a valósághűbb vizuális hatások érdekében.
A változások részletes áttekintéséhez tekintsd meg a hivatalos kiadási bejelentést.