A Godot Játékmotor 4.3 Beta1 verziója végre támogatja a Waylandet

A nyílt forráskódú Godot játékmotor elérte a Godot 4.3 Beta 1 mérföldkövet, izgalmas eredményekkel.

A Godot Játékmotor 4.3 Beta1 verziója végre támogatja a Waylandet

A Linux játékosok számára végre elkészült a natív Wayland támogatás! A Godot 4.3-ban a Wayland támogatás készen áll — 10 évvel azután, hogy először kérelmezték. Ez rengeteg munkát igényelt, de az összes architektúrát érintő fejlesztés most már a helyén van, és ennek részeként az OpenGL ES meghajtó támogatása is elérhetővé vált az asztali eszközökön.

A Godot 4.3-tól kezdve a Wayland támogatás használatához a Godot a “–display-driver wayland” opciót szükséges megadni indításkor, de a Godot Editor beállításaiban is átállítható a szoftver a Wayland használatára.

Közben a Windows fejlesztők számára a Godot 4.3 játékmotor egy opcionális Direct3D 12 háttérrel rendelkezik azok számára, akik a D3D12-t preferálják a Vulkan vagy OpenGL helyett.

A Godot 4.3 további “óriási javulást” hoz a pixel stabilitás terén pixel art játékokhoz, különféle Godot Editor fejlesztéseket, és számos renderelési fejlesztést.

A letöltésekről és további részletekről a Godot 4.3 Beta 1 kiadásról a GodotEngine.org oldalon található bejelentésben olvashatsz.