Az ingyenesen elérhető, nyílt forráskódú valós idejű stratégiai játék, a 0 A.D. hosszú szünet után januárban jelentkezett új főverzióval, most pedig egy kisebb, de annál jelentősebb hibajavító kiadást kapott. Az A27.1-es verzió célja, hogy azonnal orvosolja azokat a problémákat, amelyek a legnagyobb mértékben befolyásolták a játékosélményt, különösen a régebbi hardvereket használó játékosok körében. Ez a gyors reagálás a fejlesztőcsapat új munkafolyamatának része, melynek célja, hogy a jövőben gyorsabb és gyakoribb frissítésekkel tartsák karban a játékot.
Tartalomjegyzék

Jobb stabilitás, fontos hibajavításokkal
Az új 0 A.D. kiadás több fontos stabilitási problémát orvosol. Kijavításra került például egy komoly teljesítményprobléma, amely egyes játékosokat különösen érintett gyengébb hardvereken, és csökkentették a szimulációs hashek számításának terhelését is, amely a többjátékos mód akadozásához vezethetett. Megoldást nyert a GPU-alapú skinning által okozott modelldefomáció, illetve a Vulkan grafikus API-val kapcsolatos összeomlások is megszűntek. Fontos újítás a Windows 7 támogatásának helyreállítása, valamint több összeomlást okozó hiba javítása – például térképgenerálás, Fn gomb lenyomása vagy a memóriakezelés során jelentkező összeomlások javítása.
Javított élmény több platformon
A 0 A.D. frissítés nemcsak technikai hibákat szüntet meg, hanem a játék működését is optimalizálja különféle rendszereken. Linuxon csomagkezelői szinten is érkeztek javítások, amelyek megkönnyítik a fordítást és csökkentik az összeomlások esélyét. A többjátékos lobby jelszavának kezelése, a porttovábbítás, valamint a visszajátszások során a nézői nézet váltása is megbízhatóbb lett. Fontos kiemelni, hogy az A27.1 kompatibilis marad azokkal a játékosokkal, akik még nem frissítettek – így senkinek sem kell aggódnia az online csaták során a verziókülönbségek miatt, miközben a háttérben már készül a következő főverzió. A kiadási megjegyzések a projekt weboldalán olvashatók.
