A Vulkan 1.4.312 verzió egy újabb rutinszerű specifikációfrissítésként látott napvilágot, amely néhány kisebb pontosítást, hibajavítást, valamint két új kiterjesztést is hozott. A változások részben közösségi, részben belső fejlesztői visszajelzések alapján születtek meg.
Tartalomjegyzék

Hibajavítás az SRGB alfanumberikus formátumokkal kapcsolatosan
A GitHubon keresztül bejelentett hibák közül egyet kijavítottak, amelyet egy felhasználó korábban az SRGB alfanumerikus formátumokkal kapcsolatban jelzett. A módosítás az XML-alapú definíciókat érintette, és a 2513-as hibajegyen keresztül érkezett visszajelés alapján történt meg.
Belső fejlesztői módosítások
A specifikáció build-folyamatának dokumentációját frissítették annak érdekében, hogy már a htmldiff
szkript használatát javasolják a korábban nem működő diff_html
Makefile-cél helyett. Egy másik pontosítás a képfeldolgozás során alkalmazott sRGB viselkedését érinti: a vkCmdResolveImage és a VkResolveModeFlagBits esetében immár egyértelműen le van írva, hogy a művelet figyelmen kívül hagyhatja az sRGB színteret.
További fontos változás, hogy a sugárkövetéshez kapcsolódó watertightness viselkedés az ajánlott („should”) státuszból kötelező („must”) kategóriába lépett. Ez pontosabb és konzisztensebb implementációt tesz lehetővé a különféle Vulkan driverek esetén.
A SPIR-V-hez kapcsolódóan egy új validációs szabály került bevezetésre, amely az explicit elrendezésű dekorációkra vonatkozik. Ez a szabály mostantól önállóan is szerepel, és a megfelelő szakaszhoz kapcsolódóan hivatkozható. Emellett a Vulkan SC 1.0.18 verzió változásai is beolvadtak az alap Vulkan specifikációba. Végül egy korábban nem egyértelmű képátmásolási validációs szabályhoz is javítást adtak ki, amely a 10579-es és 10580-as belső azonosítókhoz kapcsolódik.
Új kiterjesztések
Két új kiterjesztés is része lett az 1.4.312 verziónak. Az egyik az NVIDIA mérnökei által kidolgozott VK_NV_external_compute_queue_vendor, amely lehetővé teszi más, kompatibilis számítási API-k összekapcsolását egy Vulkan-eszközhöz. Ez a lehetőség párhuzamos végrehajtást biztosít a Vulkanon kívülről és belülről érkező munkafolyamatok között.
A másik új kiterjesztés a Qualcommtól érkezett VK_QCOM_tile_shading néven. Ez lehetővé teszi, hogy az implementációk közvetlenül használják a Qualcomm Adreno GPU-k csempézett (tile-based) renderelési módját, amely a driver döntése alapján előnyösebb lehet a valós idejű teljesítmény szempontjából.
A frissítés részletes tartalma elérhető a Vulkan specifikációs dokumentációjában a GitHubon keresztül.