Az SDL 3.2.6 verzió Motion JPEG kamera, és Wayland HiDPI ikon támogatással érkezik

A legújabb Simple Directmedia Layer 3.2.6-os verziója stabil hibajavító kiadásként jelent meg, amely számos fejlesztést és javítást tartalmaz. Az újdonságok között szerepel a Motion JPEG kamera támogatása, valamint a 2D render célpontok számára a logikai megjelenítés lehetősége. Kiemelten figyeltek arra, hogy a szoftveres renderelő megszüntetése előtt minden rajzolási művelet befejeződjön, ezáltal elkerülve az esetleges hibákat. Az audiorendszer is jobb lett, megszüntették a nagy frekvenciakülönbségek közötti újramintavételezés során fellépő hanghibákat.

Az SDL 3.2.6 verzió Motion JPEG kamera, és Wayland HiDPI ikon támogatással érkezik

Beviteli eszközök fejlesztése

Az SDL_PEN_MOUSEID mostantól megfelelően kezeli a tollal generált egéreseményeket. Újonnan támogatott eszközként bekerült az 8BitDo Micro gamepad, valamint javították a Nintendo Switch Pro kontroller vezetékes módú bemeneti problémáit bizonyos alkalmazások esetében. Az SDL_HINT_JOYSTICK_HAPTIC_AXES segítségével mostantól meghatározható, hogy egy eszköz hány haptikus tengellyel rendelkezik.

Grafikai fejlesztések

A grafikai megjelenítés is precízebb lett. Az SDL_GetRelativeMouseState() most már megfelelően működik relatív egérmódon kívül is. Az SDL_PROP_SURFACE_HOTSPOT_X_NUMBER és az SDL_PROP_SURFACE_HOTSPOT_Y_NUMBER új lehetőséget biztosít a kurzor hotspot pozícióinak közvetlen tárolására egy SDL_Surface objektumban. Windows 7 rendszeren javították a kamera képkockák rögzítését, míg az új NVIDIA driverek esetén orvosolták a Direct3D12 renderelővel kapcsolatos problémákat. A Windows rendszereken a billentyűzetek és egerek azonosítása is pontosabb lett.

Wayland fejlesztések

Wayland alatt is számos fejlesztés történt. Javították az orosz nyelvi bevitelt egyes asztali környezetekben, valamint a nem szöveges vágólap-kezelést. A Wayland támogatás kibővült HiDPI ikon támogatással és színkezelési protokollal. A PulseAudio felvétel során néhány esetben előforduló végtelen hanglejátszást megszüntették, valamint a PipeWire használatakor előforduló ritka holtpontokat is javították. Az SDL_WaitEvent() most már megfelelően működik ismételt billentyűleütéseknél.

macOS és Android fejlesztések

MacOS és Android rendszereken is akad néhány hasznos frissítés. A korábbi macOS verziókon javították az egér fókuszának kezelését, valamint a kurzor befoglalási területet az ablakkeretek váltásakor. A 8BitDo SN30 Pro+ kontroller mostantól teljes támogatást élvez macOS-en. Androidon javították a vizuális orientációt az SDL GPU használata esetén.

A Kiadási megjegyzések és a letöltési elérhetőségek a projekt Github oldalán találhatóak.