Megérkezett az SDL3

Megjelent az SDL3 hivatalos kiadása! Az új kiadás egy hosszú fejlesztési út fontos mérföldköve. Az SDL közösségének rengeteg tagja hozzájárult ahhoz, hogy ez a projekt elérje jelenlegi állapotát, és minden visszajelzés, hibajelentés és javaslat segített abban, hogy az SDL azzá váljon, ami ma.

Megérkezett az SDL3

Segítség az átálláshoz

Azok, akik SDL2-ről frissítenek, részletes listát és útmutatót találhatnak a változásokról és a migrációról, melyek elérhetők itt: SDL 3 migrációs útmutató

Az SDL3-al érkező újdonságok

Az SDL 3 számos új funkcióval érkezik, amelyek a modern fejlesztési igényeket szolgálják ki. A dokumentáció jelentős frissítést kapott, hogy az API-k könnyebben használhatók legyenek. A példaprogramok segítségével a fejlesztők gyorsan megismerhetik az új funkciókat, és akár a böngészőben is kipróbálhatják őket.

Az API egységesebb elnevezései mellett több új interfész is helyet kapott, amelyek megkönnyítik az olyan modern eszközök használatát, mint a GPU-alapú számítások, kamerák és digitális tollak. Az audiókezelés terén az új lehetőségek között szerepel az audioeszközök automatikus kezelése és az audiofolyamok rugalmasabb vezérlése. A vágólapkezelés mostantól bármilyen adatformátumot támogat, a színterek kezelése pedig még professzionálisabb megjelenítést tesz lehetővé.

Az új verzió a magas DPI-támogatást is jelentősen fejlesztette, így a modern kijelzőkön való futtatás még jobb felhasználói élményt biztosít. Az alkalmazás-metadata API lehetővé teszi, hogy a fejlesztők pontos információkat biztosítsanak az operációs rendszerek számára az alkalmazásaikról.

Az SDL fejlesztői közössége továbbra is várja a visszajelzéseket és a hibajelentéseket a GitHub-oldalukon.

A változások részletes megtekintéséhez látogasd meg a kiadás változásnaplóját vagy az SDL Wiki oldalát.