A Medal of Honor: Allied Assault, beleértve a Spearhead és Breakthrough kiegészítőket, életem egyik legmeghatározóbb videójátéka volt egyedi játékmenetével, filmszerűnek ható jeleneteivel, dinamikájával. Sajnos az eredeti verzió nagyon nehezen volt futtatható Wine kompatibilitási réteggel, protonnal egyáltalán nem, azonban ez most mindörökké megváltozott, ugyanis mostantól Linuxon is problémamentesen játszható ez a remek klasszikus az OpenMoHAA projektnek köszönhetően, mely a 0.80.0 verzióval béta fázisba lépett.
Tartalomjegyzék
A MoHAA nem vész el, csak átalakul
Az OpenMoHAA fő célja, hogy biztosítsa a Medal of Honor: Allied Assault jövőjét és folytonosságát minden platformon és architektúrán, új javítások és funkciók biztosításával. Az ioquake3 projektnek és a F.A.K.K SDK-nak köszönhetően az OpenMoHAA már a kitűzött célok több mint felét elérte: egy nyílt forráskódú MoH:AA verziót (2.40-es verzió alapján), amely teljes mértékben kompatibilis az eredeti játékkal protokoll, eszközök és szkriptek terén.
A fejlesztők a következőt nyilatkozták: „Mivel az eredeti játék összes funkciója megvalósult, és a stabilitás növekedett, a projekt az alfa állapotból a béta fázisba lép.”
Fejlesztések és hibajavítások
Számos fejlesztés történt a játékban, például teljes 64 bites támogatás, SDL2 háttérprogram, OpenAL hangrendszer támogatás, keresztplatformos támogatás, sok hibajavítás, demófelvétel lehetősége, simább animációk, botok szerverekhez, IP-banok szerverekhez és még sok más. A béta főbb újdonságai a korábbi verzióhoz képest három indítóprogramot tartalmaznak az Allied Assault, a Spearhead vagy a Breakthrough egyszerű elindításához.
Javították a renderelést is: jobb világítás, a szinteken megjelenő nyomok és dinamikus fények helyes renderelése, entitások jobb megvilágítása gömb alakú fényekkel, napfényhatások és még sok egyéb más. Az AI javításai közé tartoznak az animációk, a logikai hibák, az ablakon keresztüli látás, a gépágyúk használata és a beszédanimációk. A játékban simábbak lettek az animációk, a hangrendszer fejlesztései pedig még jobb élményt nyújtanak. Látványosabb effektek, működő eligazító videók, stabilabb működés és javított modtámogatás is bekerült a béta verzióba.
Az eredeti játék szükséges hozzá
A futtatáshoz az eredeti játék állományaira van szükség, melyet a Medal of Honor Warchest csomagban megvásárolhatsz a GOG.com oldalán, 9,19 EUR, kb 3700Ft áron. Ez az alapjátékon felül tartalmazza a Breakthrough és a Spearhead kiegészítőket is. Linuxon történő futtatása egyszerű volt: a Heroic Launcher segítségével letöltöttem a játékot a GOG-ról, majd az OpenMoHAA állományait bemásoltam a .openmohaa rejtett könyvtárba a home könyvtáron belül, és elindítottam. További információ a projekt GitHub oldalán található.
Binárisok vagy forráskód letöltése
Az OpenMoHAA forráskódja vagy a már fordított binárisai elérhetőek a projekt weboldaláról, Linuxra, MacOS-re és Windowsra is a kiadási megjegyzések oldaláról, PowerPC, arm64, i686 és amd64 architektúrákra. A verzió érintő összes változás listája szintén itt olvasható.
Amennyiben forráskódból kívánod fordítani az OpenMoHAA-t úgy figyelmesen olvasd el a projekt oldalán található instrukciókat. A fejlesztők Ubuntu rendszeren végezték a fordítást, így ezen a disztrón vagy az erre alapuló disztrókon egészen biztosan fog működni, de én kipróbáltam a saját Arch alapú rendszeremen (EndeavourOS) itt is szépen lefutott a fordítás, így az Arch felhasználók sem fognak valószínűleg problémákba ütközni.
Jó játékot kívánok mindenkinek!