2025. június 16-án a Wine csomagokat karbantartó Peter Jung bejelentette, hogy a wine és wine-staging csomagok mostantól tisztán WoW64 alapú buildként érhetők el. A változás célja, hogy megszüntesse a multilib tárolóra való függőséget ezeknél a csomagoknál, és ezzel együtt szorosabban igazodjon a Wine upstream fejlesztési irányához. Ez a megközelítés egyszerűsíti a csomagolási folyamatot, valamint csökkenti a függőségi lánc bonyolultságát, különösen a 32 bites és 64 bites binárisok együttes használata terén.
Tartalomjegyzék

Kompatibilitási következmények és ismert problémák
A WoW64 rendszerre történő átállás bizonyos hátrányokat is magában hordoz, amelyekkel a felhasználóknak számolniuk kell. Az egyik ismert korlátozás, hogy 32 bites alkalmazások esetében, amelyek közvetlenül használják az OpenGL-t, teljesítménycsökkenés tapasztalható. Ez a kompromisszum jelenleg technikai sajátosság, amelyet az upstream fejlesztések is figyelembe vesznek, ám a gyakorlati hatása játékoknál és grafikus programoknál lehet észlelhető.
A másik fontos tényező a meglévő Wine környezetek (ún. „prefixek”) kompatibilitása. A régi, 32 bites prefixek már nem működnek megfelelően a tisztán WoW64 alapú rendszer alatt, így azokat újra létre kell hozni. Amennyiben bármilyen hiba merül fel egy alkalmazás indítása során, a megoldás az, hogy az adott prefixet törölni kell, majd újat létrehozni, és az alkalmazást újratelepíteni.
Új alapok, új kihívások
Ez a váltás hosszú távon egyszerűbb karbantartást és modernebb architektúrát ígér, de a meglévő felhasználói környezetek frissítését és némi alkalmazkodást is megkövetel. A fejlesztők arra számítanak, hogy a jövőbeli fejlesztések során tovább javul a teljesítmény és a kompatibilitás, különösen a 32 bites alkalmazások támogatása terén a WoW64 modellen belül.
A bejelentés eredeti nyelven az Arch Linux hírlevelében olvasható.