Az open source NVIDIA Vulkan meghajtó, az NVK, további fejlesztéseket kapott

A Collabora fejlesztője, Faith Ekstrand, friss blogbejegyzést írt, amelyben részletesen bemutatja, hogyan valósított meg két kiterjesztést az NVK-ban, az open source NVIDIA Vulkan meghajtóban, és hogyan sikerült tényleges játékokat javítania.

Ez egy hosszú technikai bejegyzés, amely a VK_KHR_shader_maximal_reconvergence és a VK_KHR_shader_subgroup_uniform_control_flow kiterjesztésekről szól, és bemutatja, hogy Ekstrand kezdeti támogatása milyen hibás volt, de most a kiterjesztések teljesen átdolgozásra kerültek.

A bejegyzést nem fogom idézni, mivel hacsak nem foglalkozol meghajtóprogram fejlesztéssel, valószínűleg nem fog túl sok értelmet nyerni. Amit viszont meg fogok tenni, az az összefoglalás, hogy ez a meghajtó egyre inkább alkalmassá válik a játékok futtatására. Ahogyan Ekstrand bemutatta, ez a munka ténylegesen javított egy valódi játékot.

A Genshin Impact renderezési torzításairól bemutatott képernyőképek:

Fent látható néhány furcsa renderelési artefakt, de most sokkal jobban néz ki:

Kiderült, hogy ezeknek az új kiterjesztéseknek a javítása valójában “egy ősi 3D grafikus funkciót is javított egy valós játékban”. Ez a javítás kétségtelenül más játékokban is javítja majd a problémákat.

A meghajtó további jelentős fejlődésen mehet keresztül, mivel úgy tűnik, hogy maga a NVIDIA is elkezdett hozzájárulni a projekthez.